Cerita tym!!: Di padang ada ikan.

Posted by Naz | Posted in | Posted on 2:09 PG


One day, in lovely Sunday morning, ada orang separuh ane, Juni bravo namanya. Juni bravo ane asal jalan-jalan gerenti ea membawa fishing rod and tool box nya. Kira ala-ala urang kan mengail selungsung di kianggeh. Istimewa ne c Juni bravo ah, dimana ea brehat di sana tah ea malabuh kail nya nda kira di lungkang, jalan raya o tandas awam. Ada tia kali atu ea jalan2 sambil membawa fishing rod nya ane, sekali ke ngalihan so di bawanya brehat. Kelurusan tia jua ea brehat ane siring padang skulah jrudong. Apa lagi seperti biasa ea melabuh kail nya and bagi nya umpan cacing ke padang ah. Brakal~
Suddenly, ada tia orang ane meliat keulahan cjuni bravo. Luan peramah bah orang yang meliat tadi atu so ditanyanya.

Orang peramah: “Yuhuuu~ belurih sudah ikan ulih u mengail ah? Apa saja ikan u dapat?”
Juni Bravo: “Gila kah u ane, padang skulah jua ne, manada ikan kan di kail neh..Gila punya urang”
Orang peramah: “@$&^&%$$#@%*”

Comments (0)