Selamat Hari Raya Idul Adha buat kalian~

Posted by Naz | Posted in | Posted on 9:58 PTG

Satu hari di hari raya~ Paut me sakit kan bahiya~... SHR idul adha ui.. banyak belurih daging korban taun ane?? if banyak, bagi2 eyh... ada jua kan di jadikan inti kelupis and wajid. Inda kerasaan eyh skajap bah waktu krg ane. prasan ME alum jua lama idul adha ane..tanda2 kah tu???

Btw setiap hari idul Adha ane menjelang, ingat ME kan pemarang. Pemarang sinonim dah dgn SHR idul adha. Tanpa pemarang, nada korban. Bayangkan kalau dunia ane di takdirkan seorang pun nda terlintas kan mencipta pemarang or pisau, apakan terjadi?? cana kan menyembalih?? pakai tangsi indon nganya tu di gisil-gisilkan di leher binatang korban ah.. Berakal Naujubilah!!!! apakan..


ME kan story wah sal pemarang ane.. kisah benar dan panas neh!!!! ukan ceta eksen-eksen! and ukan ceta dari Astro!! Ada satu kampung ane, nda payah ME sabut, karang pemes tia. Di kampung ane ada majlis berkorban. Biasalah if ada majlis, mesti banyak orang datang ,mcm orang membali tiket bula. Masing-masing membawa pemarang for memutung-mutung and mengarat-ngarat daging. Sajuk ati ketua kampung meliat anak buah nya yang ready with their pemarang. Bergotong royong amalan mulia. Tapi sayang nya, tym memutung and mengarat daging atu, hanya dua ketiga orang ja. Yang lain atu, badirian nganya.. masing-masing tia meng-SHOW-OFF kan pemarang ah. Banar eyh, lawa2 bui pemarang nya ah. Rupanya durang ramai atu ukan kan mendengani mengarat-ngarat daging, tapi kan meng-ala2 kan their pemarang. Ada yang labih show-off atu, dua tiga buting pemarang di gantung nya di punggung nya ah.. Salah bida macam pesen show di jipun... ada yang pemarang made from basi kuning, kikir kuda and macam2 eyh.. sarung nya lagi steady, ada yang made of kayu malam, kayu ubi menjalar, madang sisik and kayu rosewood..eh adakan tu?? sungguh kreatif mereka ini.. nganya sayang nya, pemarang atu nda digunakan for mengarat-ngarat. If mengarat dengan pemarang lawa, gerenti lagi nyaman tu rasa daging tym dimasak nanti.. ceh.. Peace bui~



*to awg.hj pirlo, bali tia pemarang ME ah yang you liat ritu, murah saja, $10 + easi$10 + Bodykit + RimSport 18" = 5k.. amacam bro??

Comments (0)